Akropus Bioarchitecture
Naming | Identidade Visual
[PT]
Um estúdio de arquitetura contemporânea focado em projetos sustentáveis, com um DNA enraizado na paisagem e no modo de vida australiano. A Akropus projeta e constrói com uma proposta de construções verdes, que leva em consideração os impactos ambientais em todo o ciclo de vida de um edifício, desde o planejamento até sua execução. O propósito é desenvolver uma arquitetura culturalmente sustentável, com a criação de espaços sensíveis, que respeitam o meio e melhoram a vida dos usuários.
O desafio foi projetar, visualmente, uma marca que sintetiza esses princípios da bio arquitetura, que busca incorporar a natureza à arquitetura para criar ambientes para o futuro, que preserva e promove identidades locais. Uma marca que carrega a essência do design australiano, que busca recursos e oportunidades que a natureza apresenta para solucionar problemas visando o bem-estar humano. Na concepção da forma, o uso do triângulo representa o equilíbrio da tríade arquitetura - cultura - sustentabilidade, que orienta o posicionamento da marca.
[EN]
A contemporary architecture studio focused on sustainable design, with a DNA rooted in the Australian landscape and way of life. Akropus designs and builds for sustainability, with a proposal for green buildings, which takes into account the environmental impacts throughout the life cycle of a building, from planning to execution. The purpose is to develop a culturally sustainable architecture, with the creation of sensitive spaces that respect the environment and improve users lives. The challenge was to visually design a brand that synthesizes these principles of bioarchitecture, which seeks to incorporate nature into architecture to create environments for the future, which preserves and promotes local identities. A brand that carries the essence of Australian design, which seeks resources and opportunities that nature presents to solve problems for human well-being. In the conception of shape, the use of the triangle represents the balance of the triad architecture - culture - sustainability, which guides the brand positioning.